Obavezni podaci na web stranicama čarter tvrtki


Informacije koje svojim korisnicima i gostima pružate online, putem vaše web stranice, nužne su ne samo zbog transparentnosti, nego i jer ulijevaju povjerenje. Ipak, neki su podaci i zakonom obavezni, stoga ih morate prikazati.

Počet ćemo od onog osnovnog i logičnog. Svoju tvrtku na web stranici trebate transparentno predstaviti. Jednako tako i svoj tim zaposlenika, procese rada, svoje planove i misiju, eventualno upravu i tako dalje. 
 
Zašto? Velika je vjerojatnost kako su ti podatci među prvima koje će ljudi pregledati.  
 
Ali ne samo to, postoje i zakonom određene stavke koje morate imati na svojoj web stranici.  
 
Osim što biste trebali predstaviti svoji tim zaposlenika, trebali biste i predstaviti svoje čarter poslovanje ili same sebe. Ali ne i samo sebe, osobito ako imate veći tim zaposlenika.  
 
Nadamo se kako dok čitate ovo, simultano pregledavate svoju web stranicu, provjeravate imate li propusta i tražite načine za njeno poboljšanje. Sigurni smo kako imate sve što je potrebno, pa čak i vizualno atraktivnu stranicu, kvalitetan sadržaj i jednostavnu navigaciju.  
 
Nemate? Onda saznajte u nastavku što je sve potrebno.  
 

Zašto trebate predstaviti svoje zaposlenike, tvrtku i sebe

Sigurno ste i vi naišli na web stranice gdje ili nije predstavljen nitko od zaposlenika ili je samo kratak info o direktoru tvrtke, najčešće bez slike. No, i u opisu tog direktora stoje samo titule, diplome i neke generičke stvari. 
 
Ili pak druga najčešća situacija, priča se o tvrtki kao o timu ljudi opisanih opet generičkim tekstovima bez davanja ikakve podloge da se taj tim razlikuje od bilo kojeg drugog tima na svijetu. 
 
Svojim korisnicima dajte sadržaj koji je kvalitetan i koji im daje ono što žele pročitati. Napišite tko su vaši zaposlenici, što rade i kakvi su. Ujedno stavite i koja je vizija ili misija vašeg poslovanja, kako vam izgleda radni dan i slično. Sve one stvari koje će ljudima privući pažnju, ali i dati bolji uvid u vaš čarter. 
 
Kako bi najbolje predstavili sebe i svoje na neki jednostavan način, pokušajte iskreno i najtransparentnije odgovoriti na iduća pitanja: 

  • Tko ste? 
  • Što radite? 
  • Kako radite? 

A ako ste posebno inspirirani ili mislite kako imate još toga za reći - napišite i zašto radite to što radite, uvrstite i svoje procese rada i sl.  
 
Nemojte koristiti neke općenite riječi nego iskreno recite tko ste vi, vaši zaposlenici i vaša tvrtka i čime se bavite. Napišite kako i zašto želite ljudima pomoći. 
 
Omogućiti gostima vrhunski odmor, to žele svi – istaknite po čemu se razlikujete od drugih. Bilo bi najbolje kad bi vam netko profesionalno napisao taj tekst. Netko tko bi vas predstavio u najboljem, ali i nepristranom svjetlu. 
 
Napomenut ćemo i ovo: pri predstavljanju na webu, nemojte miješati profesionalne ili stock slike sa slikama svojih zaposlenika, ureda ili tvrtke koje nisu profesionalno napravljene. Time ćete obezvrijediti ne samo svoju web stranicu nego i svoj tim. Ili ako ih i miješate, onda neka budu kompatibilne i jednake kvalitete. 
 

Koje podatke o svojoj tvrtki i agenciji MORATE prikazati na webu 

Hrvatskim zakonom je već određeno koje podatke moraju imati web stranice poslovnih subjekata (uključujući i čarter tvrtke i agencije), a one uključuju Pravila privatnosti i Impressum. 
 
Pravila privatnosti su dokument koji objašnjava kako se prikupljaju, koriste i obrađuju osobni podaci koje korisnici ostavljaju kada koriste vašu web stranicu. Obavezna su za web stranice koje prikupljaju osobne podatke, kao što su e-mail adrese, ime, prezime i slično. U pravilima privatnosti treba navesti koje podatke prikupljate, u koje svrhe, kako ih štitite i kako se koriste
 
Impressum je obavezan za sve web stranice poslovnih subjekata u Hrvatskoj. Osim imena i adrese tvrtke u Impressumu ste obavezni navesti osnovne registracijske podatke tvrtke, kao i podatke o nadzornom tijelu tj. trgovačkom sudu koje nadzire vašu djelatnost. Dakle, kao čarter tvrtka ili agencija morate navesti: 

  • naziv i sjedište tvrtke (puno pravno ime i adresu sjedišta) 
  • upis u sudski registar (sud u kojem i broj pod kojim je tvrtka upisana) 
  • ID kod turističke agencije 
  • OIB i matični broj  
  • žiro račun, IBAN te naziv banke kod koje tvrtka ima račun 
  • iznos temeljnog kapitala društva (te je li potpunosti uplaćen) 
  • članove uprave 

Prema Zakonu o elektroničkoj trgovini trebate još imati i kontakt telefon i email adresu, odnosno kontakt na kojeg ćete stalno biti dostupni. Ako ste dioničko društvo te imate i dionice, morate navesti broj koliko ih je izdano i njihovu nominalnu vrijednost.  
  
U članku 630. stavak 1. točka 2., Zakona o trgovačkim društvima, stoji ako kao pravna osoba u poslovanju ne upotrebljavate tvrtku onako kako je upisana u sudskom registru i na poslovnom papiru, te na internetskoj stranici društva ne navedete propisane podatke, može vam se izdati novčana kazna, najviše do iznosa od otprilike 6,640 EUR. 
 
Ako imate djelatnost kao turistička agencija, Zakon o pružanju usluga u turizmu u članku 21. navodi kako na svojim mrežnim stranicama (na hrvatskom, a istodobno mogu biti i na nekom drugom jeziku) trebate imati ove podatke: 

  • tvrtku i sjedište 
  • ime i prezime voditelja poslovanja 
  • svojstvo u kojem nastupa te ovlaštenja koja ima 
  • e-mail i telefon s kojima je moguće izravno uspostaviti kontakt te radno vrijeme 
  • broj sudskog ili drugog javnog registra gdje je agencija upisana te podatke o registru 
  • OIB  
  • PDV identifikacijski broj ako ste obveznik plaćanja PDV-a 
  • pojedinosti o nadležnom tijelu čijem službenom nadzoru podliježe djelatnost agencije 
  • jasne upute o načinu podnošenja prigovora 
  • opće uvjete poslovanja  

Kazne za nepoštivanje odluka Zakona o trgovačkim društvima (članak 109., stavak 1, točka 7.) kaže kako vam se može izdati kazna od približno 300,00 do 2000,00 EUR za prekršaj, ako na svojim web stranicama nemate objavljene podatke iz članka 21. ovog Zakona. 
 
Sve zakonski obvezne podatke možete jednostavno uvrstiti u footer web stranice, kako bi se do podataka moglo doći jednim klikom, bez previše komplikacija. 
 
Ove informacije nisu obavezne samo zakonski nego i jer pružaju transparentnost i informiranost korisnicima vaše web stranice. Ukoliko vam ove informacije nisu potpune ili ih ni nemate podložni ste novčanim kaznama i drugim sankcijama, stoga ih ispravite čim prije. 
 

Je li nužno istaknuti direktora čarter tvrtke 

Podaci o direktoru tvrtke nisu nužni na web stranici tvrtke, osim ako nije član uprave. Kako bi dobili “dodatne bodove” kod gostiju, možete te podatke uključiti na svoju web stranicu. Ali, dodatni opisi nisu nužni i to ovisi od poslovanja do poslovanja.  
 
No, svaka dodatna rečenica koju spomenete, ne samo što je korisna za goste, nego i za potencijalne partnere ili investitore koji žele znati tko vodi tvrtku i tko je uključen u upravljanje poslovanjem.  
 
Međutim, važno je razmotriti potencijalne sigurnosne rizike. Ako su podaci o direktoru dostupni na web stranici, mogu biti dostupni i potencijalnim zlonamjernim pojedincima. Hoćete li ili ne, uključiti podatke o direktoru na vašu web stranicu – odluka je samo na vama.  
 

Koje još podatke trebate iskreno prikazati 

Transparentnost podataka na web stranici vaše tvrtke ključna je i za mnoštvo dodatnih stvari, kao što su privlačenje i zadržavanje klijenata, izgradnja brenda i uspješnost poslovanja. Osim svega ovoga što smo do sada naveli, onoga što morate i trebate postaviti na web, možemo dodati još nekoliko detalja: 
 
Kontakt informacije – nemojte zaboraviti kontakte, uključujući telefonski broj, e-mail adresu i fizičku lokaciju vaše čarter tvrtke. Kontakt obrazac neka bude jednostavan online obrazac kojeg se može brzo ispuniti i poslati. Klik na telefonski broj neka odmah otvara aplikaciju za pozive u desktop verziji ili neka odmah omogući poziv u mobilnoj verziji vaše web stranice. 
 
Fotografije – neka vaše fotografije budu vaše, izbjegavajte “skidati” s interneta fotografije plovila koja su u vašoj ponudi. Ili koristiti stock fotografije interijera ili eksterijera koje ne prikazuju vaša plovila. To je nešto što definitivno ne ulijeva povjerenje.  
Ako je plovilo novo i ako ste ga stavili u ponudu za booking i prije nego što vam je stiglo u marinu, u redu. Ali čim uzmognete obavezno slikajte plovilo gdje je očito kako je kod vas na vezu i u čarteru. 
 
Usluge - navedite detaljne informacije o uslugama koje pružate, kao što su vrste brodova koje imate, cjenike, uvjete najma i sl. Što više podataka date na svojoj web stranci to će gostima biti jednostavnije bukirati, a i manje će vam naknadno postavljati pitanja. Neka ti podaci također budu lako dostupni na webu, nemojte ih “skrivati”.   
 
Rezervacije – u transparentnost podataka osim onih zakonskih regulativa i onoga što bi korisnicima moglo biti zanimljivo, spada i proces rezervacije. On bi trebao biti čim jednostavniji, odnosno gost bi trebao moći, sa što manje klikova, odabrati željeno plovilo, rezervirati period kad želi ploviti, platiti polog te prolaziti sve daljnje procedure. 
 

Zašto je je transparentnost podataka važna 

Transparentnost prikazivanja vaših podataka je važna, ako za išta onda za povećanje povjerenja kod vašeg korisnika, odnosno gosta. Ljudi će se osjećati sigurnije kada imaju pristup informacijama o vašoj tvrtki i uslugama. Također i kada mogu pročitati neku lijepu priču o vama, vašem timu i vašem poslovanju. To ujedno stvara i osjećaj autentičnosti.  
 
Kako opisati taj osjećaj autentičnosti, ali online? Pokušajte ga usporediti sa nekom web stranicom koja nema ništa od ovoga što smo gore naveli; nema podataka o sebi, pa čak i onih osnovnih. Prva reakcija je uvijek “ovo izgleda sumnjivo”. E pa, neka vaša web stranica bude sve suprotno od toga, dakle – povjerenje, pouzdanost i profesionalnost (i zakonom obavezni podaci, naravno)
 
Ljudima treba manje od sekunde za stvoriti sliku o vama. I ne, neće se opet vraćati na vaš web ako im prvi dojam nije dobar ili teško mogu pronaći ono po što su došli.  
 
To bi značilo i ako trebaju pročešljati mnoštvo teksta. Ili se braniti od slika i pop-upova kako bi bukirali plovilo. Ili je proces bukiranja prekompliciran.  
 
Ili još gore, ako ni nemate šprancu za booking – nego vam se odmah otvara opcija za slanje direktnog emaila. Velika je vjerojatnost kako će vaš potencijalni gosti napustiti web stranicu bez rezervacije. Pronaći će neki drugi čarter gdje će brzo i jednostavno moći dobiti ono što želi.  
 
Transparentnost podataka je važna jer omogućava potpunu online vidljivost vašeg poslovanja, bez skrivenih namjera i nejasnoća. Stoga se potrudite, i neka vaša web stranica pruža jasne i precizne informacije koje će gosti, a i vi sami, lako razumjeti. 
 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Pišete blog za svoj čarter? Evo što trebate znati.
Pišete blog za svoj čarter? Evo što trebate znati.

Kada čujete za digitalnu marketinšku strategiju i content marketing, na što pomislite? Zvuči kao nešto nedorečeno? Ali zvuči stvarnije kada kažemo da imamo način da postanete uspješan bloger za svoju čarter tvrtku? Idemo vidjeti što možete učiniti sa svojim blog postovima.

10 grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti)
10 grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti)

Kada govorimo o poslovnim profilima na društvenim mrežama, za sve tvrtke, pa tako i za čarter tvrtke, znamo svi kako se greške događaju. A kojih je to 10 najčešćih grešaka u vođenju društvenih mreža (i kako ih popraviti, naravno)?

Novi val subvencija - savjeti za investitore u predsezoni
Novi val subvencija - savjeti za investitore u predsezoni

Ivica Žuro donosi “frišku” vijest iz Srednje Dalmacije - subvencije kamata na investicijske kredite se vraćaju, potičući poduzetničku inicijativu. Njegov ovomjesečni članak nam donosi savjete za pametno ulaganje, ali uz i savjetu obliku stare narodne poslovice: Nikad sva jaja u istu košaru.

Što je SEM i kako ga vaša čarter tvrtka može iskoristiti
Što je SEM i kako ga vaša čarter tvrtka može iskoristiti

Search Engine Marketing je odličan marketinški alat, ali i vaša prva linija komunikacije s potencijalnim gostima. Uz SEM, vaši oglasi se pojavljuju na vrhu tražilica kao što je Google, uz instant vidljivost i direktnu povezanost s vašom ciljanom publikom. Želite imati bolje oglase i efikasnije SEM kampanje? Saznajte kako.